Home » » MENYELAMLAH DALAM DIRI

MENYELAMLAH DALAM DIRI

Written By RUMAH SEHAT IBNU MALKAN melayani terapi lebah, lintah, gurah, ruqyah, bekam hijamah, bio listrik, akupunktur, akupresure, diagnosa, pelatihan online on Sabtu, 11 September 2021 | 08.28

MENYELAM LAH DALAM DIRI KU
       Wahai Nur Ku ,  Nur Muhammad !  
Menyelamlah engkau sedalam dalamnya hingga engkau betul betul lenyap binasa dirimu hingga engkau tiada lagi wujud dirimu.

       Wahai Nur Muhammad !  Pabila engkau masih berwujud dirimu sendiri  . maka engkau masih terhijab dengan-KU.  

     Sedangkan 

*     yang kuat.
*     yang berkemahuan.
*     yang mengetahui.
*     yang hidup.
*     yang mendengar.
*     yang melihat.
*     yang berkata kata 
       tiada lain melainkan Diri-Ku semata mata.  

       Oleh itu , 

*     fanakan zatmu di dlm Dzat-Ku.
*     fanakan sifat di dalam sifat-Ku.
*     fanakan perbuatanmu di dlm perbuatan-Ku.

       Ini kerana yang ada hanyalah :

*     DiriKu semata.
*     sifatKu semata.
*     perbuatanKu semata.

       Engkau wahai Nur Ku ya Muhammad !

*     hanyalah bayang bayang-KU semata.
*     hanyalah bayang bayang wujud-Ku semata.
*     hanyalah bayang bayang perbuatan-Ku semata.

      Bila Aku wujud ,  maka adanya bayang bayang wujud-Ku padamu.

       Bila aku kuasa maka adanya bayang bayang kuat-Ku padamu.

       Bila Aku berkehendak maka adanya bayang bayang kemauan-Ku padamu.

       Bila Aku mengetahui maka ada bayang bayang pengetahuan-Ku padamu.

       Bila Aku hidup maka adanya bayang bayang hidup-Ku padamu.

       Bila Aku mendengar maka adanya bayang bayang pendengaran-Ku padamu.

       Bila Aku melihat maka adanya bayang bayang penglihatan-Ku padamu.

       Bila Aku berkata kata maka adanya bayang bayang perkataan-Ku padamu.

*     Aku dengan cahaya-Ku tak akan pernah bercerai
*     Aku dengan bayang bayang-Ku tak akan berpisah.

       Engkau ya Nur Muhammad tetap selamanya dalam ke esaan-Ku.

       Maka saksikanlah dirimu sendiri sebagai bayang bayang wujud-Ku.

       Maka pandanglah dirimu sendiri sebagai keberadaan-Ku.

       Maka mesrakan dirimu sendiri tiada lain melainkan wujud-Ku.

       Engkau cahaya-Ku adalah hamba-Ku sebagai penzahiran-Ku adalah jalan utk memandang keberadaan Diri-Ku.

       Engkau itu dlm keesaan-Ku.

       Engkau itu dlm kekuasaan ku.

*      Maka disaat tiada lagi wujud dirimu , maka esalah engkau dengan-Ku.

*      Maka disaat engkau esa dengan-Ku , maka telah ku lenyapkan ke akuanmu.kesombonganmu.keberadaanmu.
drp segala sifat yg Aku cela. Ini kerana Aku maha suci drp kelemahan dan keburukan.

Share this article :

0 komentar:

Posting Komentar

Trima kasih atas komentarnya. Informasi whatshaat 085746950549

Whatsapp

facebook

twitter

Diberdayakan oleh Blogger.
 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2016. RUMAH SEHAT IBNUMALKAN/LEBAH/LINTAH/AKUPUNTUR/AKUPRESUR/BEKAM/GURAH/RUQYAH/DIAGNOSA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger